Po kilku dniach postoju samochodu pod chmurką nie mogę otworzyć drzwi....
Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje.... próbowałem też przytrzymać kluczyć i otworzyć szyby ale i to nie poskutkowało....
Podejrzewam, że padł akumulator... chociaż zostały wymieniony na NOWY ZAP 74 Ah....
Prąd ładowania był sprawdzany i jest w porządku.
W takim razie coś pobiera prąd ale to jest problem na później. Mam tutaj swój typ ponieważ ostatnio zrobiłem zasilanie radia na krótko aby grało nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Do samochodu nie mogę się dobrać w żaden sposób ponieważ zamek nie otwiera drzwi...
Podejrzewam, że najprostszym sposobem będzie otwarcie maski i naładowanie akumulatora.
Czy jest na to jakiś prosty sposób na otwarcie maski ?? Dodam, że samochód stoi pod chmurką i ciężko będzie się dostać pod spód samochodu.
Niestety wkładka w bagażniku jest do wymiany także z tej strony nie ma podejścia...
a dlaczego zamek nie otwiera drzwi po przekręceniu kluczyka? przecież to jest działanie mechaniczne a nie elektryczne. Próbowałeś w drzwiach pasażera? Może tam się da otworzyć.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Nie jest do działanie mechaniczne ponieważ wymieniałem mikrostyk w drzwiach i teraz znam jego budowę jak i działanie na pamięć 8)
Po przekręceniu kluczyka w zamku kawałek plastiku dotyka stycznika który z kolei podaje prąd na malutki silniczek, który porusza mechaniczną dźwignią w samym zamku i dopiero wtedy zostaje odbezpieczony zamek.
ulysse, prosta sprawa na otwarcie maski jeśli masz dźwignię od podnośnika samochodowego trapezowego to od przodu tym krótszym końcem starasz się odgiąć zapadkę nie ma co wchodzić od spodu bo to sporo roboty i ciężko Najlepiej robić to jak jest jasno bo jak ciemno to może Ci się nie udać
Nie jest do działanie mechaniczne ponieważ wymieniałem mikrostyk w drzwiach i teraz znam jego budowę jak i działanie na pamięć 8)
Po przekręceniu kluczyka w zamku kawałek plastiku dotyka stycznika który z kolei podaje prąd na malutki silniczek, który porusza mechaniczną dźwignią w samym zamku i dopiero wtedy zostaje odbezpieczony zamek.
Wymieniałeś mikrostyk który jest tylko elementem informującym moduł komfortu o zamknięciu lub otwarciu drzwi. Ale ten mikrostyk jest załączany przez zapadki w zamku. Natomiast drugi mikrostyk (ten na wierzchu) jest informacją dla modułu komfortu, że jak trzymasz kluczyk przekręcony, to otwiera lub zamyka szyby. Samo działanie zamka jest czysto mechaniczne. Przekręcenie kluczyka odryglowuje lub rygluje zamek i dopiero informacja z mikrostyku uruchamia silniki zamków.
Nie może być sytuacji takiej, że producent nie przewidział możliwości otworzenia samochodu przy rozładowanym akumulatorze.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Nie jest do działanie mechaniczne ponieważ wymieniałem mikrostyk w drzwiach i teraz znam jego budowę jak i działanie na pamięć 8)
Po przekręceniu kluczyka w zamku kawałek plastiku dotyka stycznika który z kolei podaje prąd na malutki silniczek, który porusza mechaniczną dźwignią w samym zamku i dopiero wtedy zostaje odbezpieczony zamek.
Wymieniałeś mikrostyk który jest tylko elementem informującym moduł komfortu o zamknięciu lub otwarciu drzwi. Ale ten mikrostyk jest załączany przez zapadki w zamku. Natomiast drugi mikrostyk (ten na wierzchu) jest informacją dla modułu komfortu, że jak trzymasz kluczyk przekręcony, to otwiera lub zamyka szyby. Samo działanie zamka jest czysto mechaniczne. Przekręcenie kluczyka odryglowuje lub rygluje zamek i dopiero informacja z mikrostyku uruchamia silniki zamków.
Co do mikrostyków to się zgadzam w 100% Wszystko jest tak jak piszesz. Z tym, że do szyb/centralnego są dwa otwieranie/zamykanie
Ale co do otwierania to z wkładki wychodzi metalowy bolec który wchodzi w kawałek plastiku w zamku i ten plastik w zależności od tego czy otwieramy czy zamykamy to dotyka mikrostyku otwierania/zamykania. I naprawdę nie mam pojęcia jak to może działać mechanicznie ponieważ tam nie ma nic co by poruszało dźwigienką od otwierania poza silniczkiem.
Co do otwierania to jutro spróbuje to zrobić i zdam relację jak mi poszło
ulysse, Nie znam dokładnie budowy zamka w O1 ale rozbierałem zamek w sharanie i tam wszystko mechanicznie działa. Dopiero przekręcenie kluczyka i odryglowanie zamka w drzwiach kierowcy wysyła impuls do pozostałych drzwi, żeby wykonały polecenie. I jakoś nie wyobrażam sobie sytuacji, że producent zostawił taką niedoróbkę jak opisujesz.
Ale mogę się mylić. Spróbuj sposobu tomka. On wie co mówi. Robił to nieraz
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Nie powiem też mnie to dziwi i to bardzo... podczas wymiany mikrostyku zacząłem się nawet zastanawiać a co by było gdyby zabrakło prądu... i niestety sam się o tym przekonałem
Rozbierałem zamek w Oplu Vectrze B i tam też najpierw działała mechanika dopiero później elektryka....
ulysse, Ja w sharanie miałem podobny przypadek, ale u mnie padła wiązka drzwi. Zanim to zdiagnozowałem, to wykręciłem silnik z zamka i zamek bez elektryki działał mechanicznie. Zamykał i otwierał. Więc dziwi mnie, że w octavii tak nie jest.
Trzymam kciuki za powodzenie misji.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Przekręcenie kluczyka odryglowuje lub rygluje zamek i dopiero informacja z mikrostyku uruchamia silniki zamków
Tak jest.Zdarzało mi się wyjmować akumulator do ładowania i po zamknięciu drzwi pasażerów bolcem w drzwiach,od strony kierowcy i tylną klapę zamykałem kluczykiem.Po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem i wmontowaniu akumulatora pozostałe zamki otwierały się.
zamarzly ci zamki i tyle. I zadne ladowanie akumulatora nic nie da. Jak bedzie cieplej to mozna z ciepla woda na zamki poprobowac ale uwazac na szyby bo moga peknac. A co do zamka to ciala mechanicznie na kluczyk i to on otwiera zamek kierowcy nie wazne czy masz prad czy nie. Jak zamykasz z pilota to silownik robi robote ale zawsze kluczyk otwiera zamek jesli jest wszystko sprawne.. Nawet jesli chces to podpinasz + z innego akumulatora do rozrusznika od spodu auta i tyle ale moim zdnaiem to nic nie da.
Zrobiłem to identycznie jak napisał Homer00 + pod rozrusznik - pod miskę olejową i drzwi otworzone.
Teraz problem jest bardziej złożony ale tutaj chodzi o pobór prądu i centralny zamek także założę nowy temat.
A co do otwierania maski przez atrapę chłodnicy to wielki szacun ! mi to się nie udało i po pół godzinie prób podniosłem samochód do góry i kable rozruchowe poszły w ruch.
I jeszcze jedno zwracam honor co do zamka ! Faktycznie da się go otworzyć mechanicznie. Jednak u mnie zablokował się nie wiedzieć czemu :| P
Zamek na 100% nie zamarzł, zresztą używałem odmrażacza, opalarki do podgrzania uszczelek i 1000 innych sposobów.
Po otwarciu samochodu i odłączeniu kostki od drzwi mogłem otworzyć jak i zamknąć zamek mechanicznie ! Dla pewności odłączyłem nawet aku.
Nie wiem czemu tak się dzieje ale jest to chyba wina modułu komfortu który zablokował zamek. Problemy opiszę w innym temacie.
Komentarz